Indicie stále záhadné


Názorů o možnosti, že naši planetu navštívila v minulosti mimozemská civilizace, bylo vysloveno dost a dost, jenže zdá se, že mnohdy byl problém příliš zjednodušen a byl příliš jasný, což je vždy podezřelé. 

Tak například to, že nerezavějící sloup z čistého železa v Dillí nemohl být vykován z meteoritického železa, protože to obsahuje pravidelně větší množství niklu, zatímco indický sloup nikl neobsahuje. Právě tak argument, že na Baalbeku nebyl nalezen ani jediný kovový předmět či spáleniště po raketových tryskách, není žádným argumentem, protože zde zřejmě jde o jakousi nadsázku, indicii nadhozenou bez hlubšího důvodu patrně A. Kazancevem. Na Baalbeku jsou především udivující rozměry základních kvádrů a neznámý transport z lomu, právě tak jako u egyptských pyramid. 

Ale chce-li někdo vidět možný pozůstatek činnosti mimozemšťanů, stačí zajít do muzea v Káhiře a podívat se na tzv. libyjské sklo, které bylo nalezeno asi 800 km jihozápadně od Káhiry a obsahuje 98 % kysličníku křemičitého. Jde tedy vysloveně o roztavený křemičitý písek. A protože kysličník křemičitý taje asi při 1700 ° C, je otázkou, co způsobilo přetavení. Z přírodních jevů by to snad mohl být jedině dopad velkého meteoritu: jenže široko daleko není žádný kráter. 

A tak nám nezbývá než uvažovat o atomovém výbuchu nebo tryskách raket, a těm, kdo nechtějí být fantasty - o faktoru X. Podobně snad vznikly i naše vltavíny či tektity vyskytující se jihozápadně od Českých Budějovic. V tomto případě byl sice nalezen meteoritický kráter v NSR (tzv. Riess Kessel) a dokonce souhlasí i stáří vltavínů a hornin z Riess Kesselu - asi 14,5 miliónu let, ale nelze vysvětlit naprosto odlišné chemické složení vltavínů, ani to, proč roztavená hmota při dopadu meteoritu by měla padnout jen do úzkého pruhu v jižních Čechách.

Z uvedených příkladů vidíme, že při řešení různých záhad musí spolupracovat odborníci z více oborů - zde například nám mnoho řekla chemická analýza, která také pro zcela rozdílné složení vyloučila meteoritický původ vltavínů. 

Samozřejmě že i "důvody" proti "kosmodromu" na planině Nazca se snadno vyvrátit. Jednak nejde o příkopy, ale o záměrné brázdy znázorňující různá zvířata. Jestliže peruánská archeoložka M. Reicherová sází na astrologické a kultovní účely, potom je nelze nespojovat s existencí "bohů", rozuměj mimozemská civilizace. 

Mnoho dokladů najdeme ve starých mýtech a především ve Starém zákoně. Když Lot byl nabádán dvěma cizinci, aby s rodinou opustil Sodomu před blížící se katastrofou, mluví se jednou a andělích, ale podruhé o mužích. Ti muži byli dokonce pohoštěni s jedli, což zřejmě vylučuje, že by šlo o éterické bytosti s případnými křídly. A opět není argumentem, že nemohlo jít o atomový výbuch (a tudíž teorie mimozemské civilizace je nesmyslná), ale zkreslenou indicii.

Vyspělá kosmická civilizace by měla zřejmě prostředky, jak zjistit blízkou přírodní katastrofu. Samotná existence Mrtvého moře je natolik zvláštní, že dosvědčuje, že se kdysi skutečně něco podobného muselo stát.

Když Mojžíš vyváděl Židy z Egypta, proč si museli pomazat dveře krví beránka, aby je "andělé" poznali? Kdyby byl bůh všemohoucí, nebylo by toho třeba a kdyby byl všemohoucí, mohlo by se vše zařídit jinak. Mnozí si myslí, že bible je plná smyšlenek už jen proto, že Adam nemohl být první člověk. Budete se asi divit, ale to bible nikde netvrdí. O tom, že bůh stvořil člověka, se hovoří již v 1. kap. Genesis, zatímco Adam byl stvořen či dodán do "rezervace Eden" až později, v kapitole druhé,verš 15. A v kapitole 4, verš 16 - 17 se dovídáme, že když Kain zabil Ábela, nezůstali na světě jen čtyři lidé (Adam, Eva, Kain a Set), ale Kain odešel do země Nod, kde se oženil a zplodil další potomstvo. 

Jinými slovy, Starý zákon, a některé příhody, například Janovo zjevení a zjevení Ezechielovo, podávají indicie o jevech, které naznačují, že mohlo jít o mimozemskou civilizaci. A protože tyto jevy jsou líčeny právě tak samozřejmě jako války a sex, můžeme se domnívat, že nejde o žádné nadsázky nebo fantazie. 

Ovšem proti možnosti návštěvy mimozemské civilizace máme jeden vážný argument - překonávání obrovských mezihvězdných vzdáleností, nejbližší sluneční soustava je vzdálena přes čtyři světelné roky. Není ovšem vyloučeno, že tato civilizace našla způsob, jak tyto vzdálenosti překonat, nebo že se nalézá někde mnohem blíže. 

Chceme-li být však objektivní, úkazy přisuzovaná kosmické civilizaci můžeme právě tak dobře přisoudit zbytkům vyšší civilizace, která přežila na Zemi nějakou obrovskou katastrofu. Máme pro to indicie v náhlém objevení se určitých postav, které učily obyvatelstvo Země zemědělství, zpracování kovů, řemeslům apod. (např. Viracocha v Jižní Americe, Oanes u Sumerů).

Éra UFO začala vlastně v roce 1917 tzv. zjevením Panny Marie u Fatimy v Portugalsku. Zjevovala se vždy 13. dne v měsíci, od května do října, přičemž při posledních setkáních bylo přítomno již několik desítek tisíc lidí. Zjevení však nikdo neviděl kromě tří dětí - Lucie, Hyacinty a Franceska. Je známo, že nejmladší dvě děti brzy zemřely, zatímco nejstarší Lucie dostala poselství o druhé a snad i o třetí světové válce a později se uchýlila do kláštera. 

Na celé záležitosti je podstatných několik faktů. Předně Panna Maria - zjevení chtěla na dětech, aby si ukládaly odříkání, bolesti, nepříjemnosti, postily se atd., a aby obrátily hříšníky na víru. Proč však všemohoucí bůh by měl využívat tak krutým způsobem tři chudé děti a proč ještě navíc dvě z nich později zemřely? 

Na to nám dá odpověď indická filozofie - odříkání, navozování utrpení, přemáhání překážek atd. vytváří u lidí jakousi schopnost ovlivňovat druhé podle pravidla: chceš-li ovládat druhé, musíš napřed ovládnout sám sebe. Děti tedy měly získat schopnost působit na hříšníky, zatímco kosmická civilizace tuto možnost neměla, nebo jen velmi omezenou; či jak ukazuje bible, šlo o moc spíše trestnou a destruktivní. 

Daniken ve své knize "Zjevení" píše, že kosmická civilizace se zde přizpůsobila místním poměrům a prezentovala se jako Marie, zatímco třeba Japoncům by se zjevil Buddha, Židům Abrahám, Indům Višnu, apod. Úkazy, které nastaly zejména 13. září a 13. října, jsou typické pro UF0 - nažloutlá mlha, blesk, padání bílé hmoty, tzv. andělských vlasů, a hlavně: 13. října desetitisíce lidí sice nespatřily Pannu Marii, ale viděly světelnou kouli plout po obloze, otáčet se a metat světelné paprsky. Tedy žádná sugesce - tehdy také nikdo nic nevěděl o UFO a science fiction se právě potichu rodila (H. G. Wells); kdyby šlo o sugescí, lidé by viděli P. Marii. 

Celý případ názorně dokumentuje, že šlo zřejmě o kontakt s cizí civilizací a jakousi její rozpačitost - co s námi, pozemšťany? Úkaz zjevení je dnes již pochopitelný a snad vysvětlitelný na základě holografie. V Sovětském svazu dr. Kroljajev fotografuje dokonce halucinace a představy. 

Před časem Ilja Foňakov, korespondent časopisu Kultura i žizň, měl rozhovor s ředitelem pulkovské observatoře dr. V. Kratem na téma UFO. Ten zdůrazňuje dvě skupiny faktů: první jsou přírodní jevy, které špatně interpretujeme a jež ovšem lze také těžko zkoumat, jako například kulový blesk. Navíc některé jevy přicházejí spontánně, například případ nad Petrozavodskem v září 1978; takže jsou sice pozorovány, ale nemohou být studovány. 

Druhou skupinu jevů má na svědomí člověk - jde například o různé družice a jejich zánik v atmosféře. Dr. Krat připomíná řadu zpráv ufologů, které považuje za fantazii nebo špatnou interpretaci. A závěrem říká, že zatím není důvodu, abychom viděli stopu nepozemšťanů za přírodními jevy nebo pozemskými zvláštnostmi, pro které nemáme zatím vysvětlení, jako například obrovské obrazce na planině Nazce. 

Vědci se však přesto musí vážně zamyslet nad dvěma skupinami těchto indicií. Jednak nad tak jedinečnými, jako jsou pyramidy, planina Nazca, libyjské sklo či případ Fatima, za druhé nad takovými, které se velmi často opakují, mají podobné znaky, a tedy je nelze považovat za omyly a výtvory fantazie. Nezbývá tedy nic jiného, než dále sbírat fakta, analyzovat je, třídit a tak pomalu sestavovat mozaiku dalších vědomostí. 

Ing. Věnceslav Patrovský, CSc.


Čtení, č. 12, roč. 1981