Podle údajů z dopisu, došlého do
KPUFO, se pisatel dozvěděl o přírodní anomálii, která se má vyskytovat na silnici z Litoměřic do Ústí nad Labem (okolo Hlinné a Tlučně). Na určitém místě zde mají auta (odbržděná) sama jezdit do kopce. Mělo by se jednat přibližně o místo, když se vyjede nahoru z Litoměřic před zatáčkou nalézající se před odbočkou na Lbín (je zde taková rovinka). Podle :
Pech, M.: dopis do KPU, 6.7.2002
|
|
Průzkum lokality dne 3.12.2006 neprokázal
nic anomálního. Tělesa se pohybují zcela v souladu se sklonem terénu.
Je možné, že jde spíše o subjektivní pocit v rozjetém autě. Foto
: pohled na silnici od odbočky na Lbín. KPUFO
Litoměřice, 3.12.2006 |
|
Vážení přátelé,
náhodou
jsem zabloudil na Vaše stránky a přečetl si, že v předmětu zprávy
uvedenou anomálii považujete za nepotvrzenou.
1. Zhruba před rokem
jsem společně s Mgr. Fučíkem tuto lokalitu navštívili a provedli několik
základních experimentů.
|
|
2. Primární fází
testů bylo ověřit chování hmotného tělesa, které překonává
značné valivé odpory, v souladu s nám sdělenými skutečnostmi
(vozidla se pohybují samovolně do kopce).
Jako testovací objekt
jsme použili vozidlo WV AUDI ALLROAD s plnou nádrží (viz. technické
parametry výrobce) a dvěma osobami jako nákladem o celkové hmotnosti
154 kg. Test jsme zahájili na křižovatce, kterou uvádíte ve vaší
fotodokumentaci. Během testu jsme porovnávali údaje o směru pohybu
vozidla prostřednictvím GPS a klasického kompasu.
|
|
Zkušební objekt byl
ustaven na komunikaci směrem na LT a odbržděn. Následně došlo k
dopřednému pohybu a rychlost se zvyšovala až na 40 km/h před
vrcholem stoupání. Během pohybu byly zaznamenány mírné fluktuace při
určení přesného směru. Zřejmě se jednalo o běžnou chybu měření.
Tímto způsobem jsme pokus opakovali 10x a vyloučili systémovost při
vzniku fluktuací. |
|
3. Sekundární fází
testů bylo měření výškopisu terénu prostřednictvím laseru a pěti
referenčních bodů. Tato metoda stanovila jednoznačně, že zkušební
těleso se pohybovalo v souladu s opticky přepokládanou orientací terénu.
Následně jsme provedli jednoduchý experiment za účelem stanovení
orientace vektoru gravitačního zrychlení. |
|
3.1. Na vyvýšenou
podložku (2 m) jsme umístili závaží o hmotnosti 1 kg. Prostřednictvím
laseru jsme stanovili předpokládaný bod dopadu tělesa. Uvolnili jsme
závaží a určili odchylku mezi bodem dopadu a předpokládaným bodem
dopadu. Tento test jsme prováděli na pěti místech předmětné
komunikace s četností deseti měření. Výsledkem bylo určení
odchylky vektoru gravitačního zrychlení.
3.2. Na závěr jsme
provedli test s hmotným tělesem dle 2. i mimo komunikaci. Přes to, že
díky měkčímu terénu došlo k podstatnému zvětšení valivých
odporů, proběhl pokus úspěšně.
Ing. Jiří
Trávníček, Mgr.Martin Fučík (28.06.2007) |
|